Press Release23 Nov 2012

Guiyang and Cali confirmed as hosts of 2015 World XC and Youth Champs

READ ON for English and French language version
- La traduction française suit le texte anglais

The second day of the IAAF Council meeting presided over by President Lamine Diack saw the confirmation of the host venues for two IAAF World Athletics Series events which will take place in 2015.

2015 IAAF World Cross Country Championships - Guiyang, China

The delegation from Guiyang, China, was headed by Vice-Mayor Gao Weidong and Chinese Athletics Association General Secretary Du Zhaocai and included 1996 Olympic 5000m champion Wang Junxia and 2000 Olympic 20km Race Walking champion Wang Liping.

Guiyang, capital of Guizhou Province, is located in the southwest of China, on the eastern side of the Yunnan-Guizhou Plateau. The city is situated at 1100m above sea level and has a population of 4.3 million.  The average temperature in March is around 11.9C. The city which was the venue for the 2005 and 2012 Asian Cross Country Championships, is rich in history, folk culture and traditions. Guiyang abounds with artefacts from the Ming and Qing dynasties, such as the Jiaxiu Tower, Wenchang Pavilion, Yangming Cave and Qingyan Ancient Town.

Vice-Mayor Gao Weidong presented President Diack with a specially embroidered banner embellished with symbols of good luck and good fortune on the occasion of the IAAF Centenary.

2015 IAAF World Youth Championships - Cali, Colombia

The delegation from Cali, Colombia, was headed by President of the Colombian Athletics Federation Ramiro Varela, Representative of the Town Council of Cali, Sports Secretary Clara Luz Roldan, and Representative of the Governor, Sports Manager Fernando Luis Martinez.

Cali is situated at 1000m above sea level and has a population of 2.5 million. The average temperature in July is around 30C max.

The city which was the venue for the 2005 South American Championships and 2007 CAC Championships is known in Colombia as the capital of fiestas, street partying, dancing, and salsa, as Cali's Salsa Clubs are among the most famous in the entire continent.

---

Guiyang and Cali were sole bidders, and competition dates have yet to be confirmed.

***

Guiyang et Cali confirmées comme villes hôtes des Championnats du monde de Cross 2015 et des Championnats du monde Cadets 2015

La seconde journée de la Réunion du Conseil de l'IAAF, dirigée par le Président Lamine Diack, a vu la confirmation des villes hôtes de deux épreuves de la Série mondiale de l'athlétisme de l'IAAF qui se dérouleront en 2015.

Championnats du monde de Cross de l'IAAF 2015 – Guiyang, Chine

La délégation de la ville chinoise de Guiyang, emmenée par son maire-adjoint, Gao Weidong, et par le Secrétaire général de l'Association chinoise d'athlétisme, Du Zhaocai, comprenait notamment Wang Junxia, championne olympique du 5000m en 1996, et Wang Liping, championne olympique du 20km marche en 2000.

Guiyang, la capitale de la province de Guizhou, est située dans le sud-ouest de la Chine, sur le côté oriental du Plateau de Yunnan-Guizhou. La ville, qui est à 1100m au-dessus du niveau de la mer, a une population de 4,3 millions de personnes. La température moyenne en mars est autour de 11,9 degrés centigrade. Guiyang, qui a accueilli les Championnats asiatiques de cross en 2005 et 2012, a un patrimoine riche en termes d'histoire, de culture et de traditions populaires. La ville abonde en vestiges remontant aux dynasties Ming et Qing, tels que la Tour de Jiaxiu, le Pavillon de Wenchang, la Cave de Yangming ou encore la cité ancienne de Qingyan.

Le maire-adjoint de Guiyang, Gao Weidong, a remis au Président Diack, une bannière spécialement brodée en l’honneur du Centenaire de l'IAAF, comportant des symboles de fortune et de chance.

Championnats du monde Cadets de l'IAAF 2015 – Cali, Colombie

La délégation représentant la ville colombienne de Cali présente à Barcelone avait à sa tête Ramiro Varela, le Président de la Fédération colombienne d'athlétisme, et comportait entre autres Clara Luz Roldan, pour la municipalité de Cali, et, représentant le Gouverneur de la région, Fernando Luis Martinez, son directeur des sports.

Cali, à 1000m au-dessus du niveau de la mer, compte une population de 2,5 millions d'habitants. La température moyenne en juillet ne dépasse pas les 30 degrés centigrade.

Cali, qui a accueilli les Championnats d'Amérique du Sud 2005 ainsi que les Championnats CAC 2007, est connue en Colombie comme étant la capitale de la fête, des fiestas de rue et de la danse; ses clubs de salsa, en particulier, sont parmi les plus réputés du continent tout entier.

---

Guiyang et Cali étaient les seules candidates en lice et les dates des compétitions restent à confirmer.