Press Release12 Nov 2013

Athletics world focuses on Monaco

2013 World Athletics Gala logo (© IAAF)

- READ ON for English and French language versions of this story
- La traduction française suit le texte anglais

This week the eyes of the athletics world will be on the Principality of Monaco, home to the headquarters of the IAAF. As well as the staging of the annual International Athletics Foundation (IAF) World Athletics Gala, Monaco will be a hive of administrative work.

A two-day sitting of the IAAF Council is one of 13 meetings, workshops and assemblies which concern the governing and organisation of the sport worldwide.

The IAAF family will gather to celebrate the 2013 World Athletics Gala at the Salle des Etoiles of the Sporting Club d’Eté on Saturday 16 November.

Hosted by IAF Honorary President HSH Prince Albert II of Monaco and IAF & IAAF President Lamine Diack, the World Athletics Gala will be highlighted by the announcement of the male and female 2013 World Athletes of the Year.

The sport of Athletics will have further opportunity to mark outstanding achievements via a number of other awards and honours including those for Rising Star and Lifetime Achievement. In addition, 12 legendary athletes – including multiple World and Olympic champions and former World record-holders – will be inducted into the IAAF Hall of Fame.

The Gala’s 600+ guests, who will include many of the world’s top athletics stars, past and present, will be entertained this year by the Swann Band, a Paris-based group of 11 musicians, vocalists and dancers who have been called the best party band in Europe.

A two-day meeting of the IAAF Council, Thursday 14 to Friday 15 November, along with gatherings of various IAAF Commissions, IAF Council, and Diamond League General Assembly are among those that will be staged before, during, and immediately following the Gala weekend.

Semaine consacrée à l’athlétisme en Principauté de Monaco

Cette semaine l’attention des amateurs d’athlétisme sera tournée vers la Principauté de Monaco qui abrite le siège de l'IAAF. En marge du Gala annuel organisé par la Fondation Internationale d'Athlétisme (IAF) Monaco sera le théâtre d’une intense activité professionnelle. Une semaine chargée avec pas moins de treize réunions en perspective !

Deux journées seront consacrées à la réunion du Conseil de l'IAAF, ainsi que de nombreux ateliers et assemblées qui concernent l’administration et l'organisation de l’athlétisme à travers le monde.

Le samedi 16 novembre la communauté de l’IAAF se retrouvera pour fêter le Gala mondial de l’athlétisme qui se déroulera dans la Salle des Etoiles du Sporting d'Eté de Monaco.

Il sera présidé par SAS le Prince Albert II de Monaco, Président Honoraire de la Fondation et par Lamine Diack, Président de l’IAAF et de l’IAF. Le moment fort de la soirée de Gala sera l’annonce de l’Athlète de l’Année 2013, homme et femme.

Le Gala, c’est aussi l’occasion pour la grande famille de l’athlétisme d’honorer un certain nombre de performances à travers des distinctions telles que le Meilleur Espoir de l’Année, ou le prix qui récompense l’ensemble d’une carrière ; 12 athlètes de légende - dont plusieurs champions du monde, champions olympiques et anciens détenteurs de records du monde - seront intronisés au Hall of Fame de l’IAAF (panthéon de l’athlétisme).

Plus de six cents invités seront présents au Gala notamment un grand nombre d’athlètes de renom, en activité ou retraités. C’est l’orchestre international « Swann Band », un groupe basé à Paris composé de 11 musiciens, chanteurs et danseurs, qui animera la soirée de Gala.

La réunion du Conseil de l'IAAF aura lieu jeudi 14 et vendredi 15 novembre et le Conseil de la Fondation de l’IAF, l'Assemblée générale de la Diamond League et les nombreuses Commissions de l'IAAF s’articuleront avant, pendant et immédiatement après le week-end de Gala.