Press Release24 Feb 2016

Area Associations declare unequivocal support to IAAF President Coe and reform process

IAAF President Sebastian Coe with representatives from all six Area Associations (© Philippe Fitte / IAAF)

Français

At today’s annual meeting between the IAAF and its Area Associations, the six continental presidents issued a signed statement offering their full, unequivocal support of Sebastian Coe in his role, his reform proposals and actions as IAAF President now and in the future.

Download the statement

The annual meeting took place on Wednesday (24) at the Marriott Riviera La Porte de Monaco hotel in Cap d'Ail, France on the border with Monaco.

Joining IAAF President Sebastian Coe and interim CEO / General Secretary Jean Gracia were Area Association presidents Hamad Kalkaba Malboum (Confederation of African Athletics and IAAF Vice President), Dahlan Jumaan Al Hamad (Asian Athletics and IAAF Vice President), Svein Arne Hansen (European Athletics), Geoff Gardner (Oceania Athletics) and Roberto Gesta de Melo (CONSUDATLE). In the absence of NACAC President Victor Lopez, NACAC was represented by its General Secretary Michael Serralta.

IAAF Vice President Sergey Bubka and IAAF Treasurer Jose Maria Odriozola were also present at the meeting.

Following head-to-head meetings among the six associations during the morning, Coe gave an official introduction at the start of the afternoon plenary sessions.

The afternoon discussions covered budgets, Regional Development Centres and High Performance Training Centres. Each association also gave an overview presentation.

Les Associations régionales déclarent soutenir sans réserves Seb Coe et les processus de réforme

Au terme de la réunion annuelle tenue ce jour entre l’IAAF et ses Associations régionales, les six présidents continentaux ont publié une déclaration signée offrant leur soutien total et sans réserves à Sebastian Coe en sa capacité de président, dans ses propositions de réformes et d’actions à mener, tant maintenant qu’à l’avenir.

Télécharger la déclaration

Cette réunion annuelle s’est tenue mercredi (24) dans le cadre de l’hôtel Marriott Riviera La Porte de Monaco à Cap d'Ail, France, aux limites de la France et de la principauté monégasque.

Le président de l’IAAF, Sebastian Coe, et le secrétaire général par intérim de l’IAAF, Jean Gracia, ont été rejoints à cette occasion par les présidents des Associations régionales, Hamad Kalkaba Malboum (Confédération africaine d’athlétisme et vice-président de l’IAAF), Dahlan Jumaan Al Hamad (Association asiatique d’athlétisme et vice-président de l’IAAF), Svein Arne Hansen (European Athletics), Geoff Gardner (Association d’athlétisme d’Océanie) et Roberto Gesta de Melo (CONSUDATLE). En l’absence du président de la NACAC, Victor Lopez, cette instance était représentée par son secrétaire général, Michael Serralta.

Le vice-président de l’IAAF, Sergey Bubka, et le trésorier de l’IAAF, Jose Maria Odriozola, étaient également présents pour cette réunion.

Suite à des réunions en face à face tenues par les six associations au cours de la matinée, Coe a prononcé une introduction officielle à l’ouverture des séances plénières de l’après-midi.

Les débats de l’après-midi ont eu pour sujet des questions budgétaires, les Centres de développement régionaux et les Centres d’entraînement pour les Performances de haut niveau. Chaque association a également procédé à une présentation générale de ses activités.