Press Release03 Dec 2015

Bid process opened for reallocation of 2016 IAAF events

IAAF logo (© IAAF)

Français

An accelerated bidding process has been opened today for the reallocation of two 2016 IAAF World Athletics Series competitions, with the decisions due on 7 January 2016.

Following confirmation last week of the full suspension of the Russian IAAF Member Federation ARAF, the process is now underway to reallocate the 2016 IAAF World Race Walking Team Championships (Cheboksary, RUS) and 2016 IAAF World U20 (Junior) Championships (Kazan, RUS) which were originally awarded to ARAF.

IAAF member federations have been formally invited to submit applications to host these two events, it being understood that this will be an accelerated process to ensure maximum time available for the successful hosts to organise these two championships.

TIMELINE (for both events)

7 December 2015: Member federations interested in this opportunity are to submit a letter of interest signed by the member federation and the authorities of the proposed host city.

7 December 2015: IAAF sends application form and additional documentation to member federations submitting a letter of interest.

10 December 2015: Conference call for candidates (IAAF to provide supplementary information and to answer questions).

22 December 2015: Completed bid applications to be submitted to the IAAF.

23 December 2015 to 6 January 2016: Review of applications by the IAAF.

7 January 2016: Electronic vote by the IAAF Council on host venue. Successful candidate city announced.

Appel à candidature pour la réaffectation des compétitions de l'IAAF en 2016

Une procédure accélérée d’appel à candidatures a été initiée mercredi 2 décembre pour la réaffectation des deux compétitions de la Série Mondiale de l’Athlétisme. Les décisions seront prises le 7 janvier 2016.

Pour faire suite à la complète suspension, la semaine dernière, de la Fédération russe d’athlétisme (ARAF) un processus est maintenant en cours pour réattribuer les Championnats du monde de Marche par équipe (Cheboksary) et les Championnats du monde moins de 20 ans - Juniors (Kazan) initialement organisées par la Russie (ARAF).

Les Fédérations membres de l'IAAF ont été officiellement invitées à soumettre leur dossier de candidature pour accueillir ces deux compétitions. Etant donné les circonstances, il s’agira d’une procédure accélérée afin d’accorder le maximum de temps aux villes hôtes qui auront été retenues pour organiser avec succès ces deux championnats.

Chronologie (pour les deux compétitions)

7 décembre 2015: les Fédérations membres intéressées devront soumettre une lettre de motivation signée par la Fédération membre et par les autorités de la ville concernée.

7 décembre 2015: envoi du formulaire de candidature et de la documentation aux Fédérations membres qui auront soumis une lettre de motivation.

10 décembre 2015: conférence par téléphone avec les candidats (l’IAAF communiquera toute information complémentaire et répondra aux questions).

22 décembre 2015: date limite de réception des dossiers de candidature.

23 décembre 2015 au 6 janvier 2016: examen des candidatures par l'IAAF.

7 janvier 2016: vote électronique du Conseil de l'IAAF. Annonce du choix des villes-hôtes.